OM OSS

Vår historie

ITVakta as ble stifta av Per Otto Opstad januar 2019 og vi leverer IT-teknologi og tjenester i Møre & Romsdal.

Vi holder til i Midsund (se kart nederst på sida).

Målsetning

Å levere de beste IT-tjenestene til det beste for kundene

Fra første dag av har målet vårt vært å hjelpe bedrifter med å nå sine mål ved  riktig bruk av IT-teknologi og samtidig sørge for kontinuerlig proaktiv overvåkning og drift av IT-infrastrukturen. 

Hvorfor ITVakta?

De som tilbyr IT-tjenester i Møre og Romsdal i dag jobber i hovedsak etter break-fix modellen. Det betyr at du som kunde opplever problemer (break) og må ringe leverandøren din for å få fiksa feilen(fix). De tjener penger på at du får problemer. Dette er en avleggs modell som hindrer bedrifter i å nå sine mål. 

ITVakta-

  • Ble etablert for å tilby regionen profesjonelle IT-tjenester på lik linje med andre steder i verden.
  • Leverer proaktive løsninger der årsaken blir identifisert og adressert før det blir et problem for kunden.
  • Hjelper kunden å velge riktig teknologi for å gi dem en strategisk fordel.
  • Tar KUN et fast beløp pr. måned og gir derfor kunden forutsigbare IT-utgifter.
  • Tilbyr ubegrensa 24/7 onsite og remote support.

ITVakta tjener på at kunden IKKE FÅR PROBLEM.

Vil du ha en problemfri IT-Hverdag?

break-fix vs. proaktiv drift

Proaktiv Drift er et begrep som brukes til å beskrive en ny modell for IT-ledelse. Det som differensierer proaktiv drift fra tradisjonell IT-støtte er at ansvaret og risikoen forbundet med å administrere dine IT-systemer, overføres til IT-leverandøren. Tradisjonelt fungerte IT-leverandøren som en rørlegger – du ringte dem når noe ble ødelagt. De sender noen for å se på problemet. Han eller hun ville feilsøke problemet og sende deg en regning etterpå for tiden som ble brukt til å løse problemet. Det legges vekt på å respondere på problemer som allerede har skjedd. IT-leverandørens tjeneste vurderes av hvor raskt de kan starte feilsøking av problemet. Men når du opplever problemet, er det allerede for sent. Data går tapt, nedetid påløper, produktiviteten er redusert, etc ..

 

Ulemper med Break-Fix IT Support

I den tradisjonelle break-fix modellen, er dine interesser i konflikt med tjenesteleverandørens behov:

  • IT-leverandøren har ikke noe fordel av å gjøre nettverket så stabilt som mulig.
  • De tjener penger hver gang du har et problem.
  • De investerer ikke i verktøy for nettverksadministrasjon fordi det ikke er noe fordel for dem å gjøre det.
  • Du kan ikke benytte deg av de nyeste nettverksstyrings- og automatiseringssystemene.
  • Det er ofte en «best effort» -tjeneste – responstidene er variable og garantier blir sjelden gitt.
  • Hvis break-fix IT-leverandøren jobber sakte, tjener de mer penger.
  • Hvis de opplever det samme problemet mer enn en gang, blir du dobbeltfakturert for det.
  • Dine største IT-katastrofer er deres mest lønnsomme jobber!

Det er ingen vinn-vinn-scenario i break-fix support. For at du skal få en bra tjeneste fra break-fix leverandøren, så må de sette dine interesser forran sine egne.

Derfor så har break-fix modellen fundamentale feil Økonomene har faktisk et navn for dette. De kaller det «Agency Dilemma.» Dette dilemma oppstår når en kunde ønsker å stole på sin tjenesteleverandør, men hans interesser samsvarer ikke med kunden behov.

Fordeler med proaktiv IT-drift

I motsetning til den gamle «break-fix» modellen, samsvarer våre interesser med kundens behov. Begge parter ønsker at klientens nettverk skal være helt stabilt – fordi vi begge taper penger om noe går galt. I tilfelle nedetid, mister du produktivitet, mens vi mister vår mest dyrebare ressurs – teknisk supporttid. Som følge av denne tilpasningen er vi motivert til å jobbe hardere og smartere for å sikre at nettverket ditt forblir 100% stabilt.
  • Du betaler en fast månedlig avgift til oss for å holde nettverket ditt oppe, uansett hva.
  • Det er ingen grense for antall timer du kan bruke.
  • Vi er motivert til å holde nettverket ditt så stabilt som mulig!
  • Vi gjør alt det proaktive vedlikeholdet vi kan for å oppnå optimal nettstabilitet.
  • For å oppnå dette, har vi gjort betydelige investeringer i de nyeste verktøy-støtte-systemene.
  • Du får glede av fordelene med automatiserings- og overvåkingssystemer i verdensklasse.
  • Våre svartider støttes av en omfattende SLA.
Som du kan se samsvarer ITVakta sine interesser med dine. Dette er forutsetninger for et godt partnerskap!

Derfor så kan du være trygg på at ITVakta vil gjøre det som er best for deg!